اگر به فکر توسعه یک برنامه بازاریابی هستید ، باید با یک برنامه بازاریابی شروع کنید.

صرف نظر از دامنه برنامه بازاریابی خود ، باید در نظر داشته باشید که این یک سند روان است.

هر کسب و کار باید با یک برنامه ساختاری دقیق که مبتنی بر تحقیقات دقیق ، موقعیت یابی رقابتی و نتایج قابل دستیابی باشد ، شروع کند.

برنامه شما باید پایه و اساس فعالیت های شما در ماه های آینده باشد. با این وجود ، شما همیشه باید براساس آنچه موفقیت آمیز است ، برنامه خود را تقویت یا تغییر مسیر دهید.

در زیر می توانید 10 جزء اصلی را پیدا کنید:

1. تحقیقات بازار

جمع آوری ، سازماندهی و نوشتن اطلاعات مربوط به بازاری که در حال حاضر محصول (های) یا خدماتی را که می فروشید خریداری می کند. برخی از مناطق برای در نظر گرفتن:

پویایی بازار ، الگوهای از جمله فصلی.
مشتریان - جمعیتی ، بخش بازار ، بازارهای هدف ، نیازها ، تصمیم گیری در مورد خرید.
محصول - چه چیزی در حال حاضر وجود دارد ، چه چیزی ارائه دهنده رقابت است.
فروش فعلی در صنعت.
معیارهای موجود در صنعت.
تهیه کنندگان - فروشندگانی که باید به آنها اعتماد کنید.
2. بازار هدف

بازارهای طاقچه یا هدف را برای محصول خود بیابید و آنها را توصیف کنید.

3. محصول

محصول خود را توصیف کنید. چگونه محصول شما با بازار ارتباط دارد؟ بازار شما به چه چیزهایی نیاز دارد ، در حال حاضر از چه چیزی استفاده می کنند ، به چه مواردی بالاتر و فراتر از استفاده فعلی نیاز دارند؟

4- رقابت

رقابت خود را شرح دهید. "گزاره فروش بی نظیر" خود را توسعه دهید. چه چیزی باعث می شود شما از رقابت خود جدا شوید؟ رقابت شما در مورد برندسازی چیست؟

5- بیانیه ماموریت

چند جمله بنویسید که بیان کنید:

بازار کلیدی - شما به چه کسی می فروشید.
مشارکت - آنچه می فروشید.
تمایز - گزاره فروش بی نظیر شما.
6. استراتژی های بازار

استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی را که می خواهید استفاده کنید یا حداقل استفاده از آن را در نظر بگیرید ، بنویسید.

راهکارهایی که باید در نظر بگیرید:

شبکه سازی - به بازار خود بروید.
بازاریابی مستقیم - نامه های فروش ، بروشور ، بروشور.
تبلیغات - رسانه های چاپی ، دایرکتوری ها.
برنامه های آموزشی - برای افزایش آگاهی.
مقاله بنویسید ، مشاوره دهید ، به عنوان یک متخصص شناخته شوید.
فروش مستقیم / شخصی
تبلیغات / اطلاعیه های مطبوعاتی
سایت اینترنتی
7. قیمت گذاری ، موقعیت یابی و برندسازی

از اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید ، راهکارهایی را برای تعیین قیمت محصول خود تعیین کنید ، جایی که محصول شما در بازار قرار می گیرد و چگونگی دستیابی به آگاهی از مارک را کسب خواهید کرد.

8. بودجه

دلارهای خود را تأمین کنید. چه راهکارهایی را می توانید تحمل کنید؟

در خانه چه کاری می توانید انجام دهید ، برای برون سپاری به چه چیزهایی نیاز دارید.

9. اهداف بازاریابی

اهداف بازاریابی قابل تعیین را تعیین کنید. این به معنای اهدافی است که می توانید آنها را به شماره تبدیل کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است اهداف شما این باشد که حداقل 30 مشتری جدید به دست بیاورید یا 10 محصول در هفته بفروشید یا درآمد خود را 30٪ افزایش دهید. اهداف شما ممکن است شامل فروش ، سود و یا رضایت مشتری باشد.

10. بر نتایج خود نظارت کنید

تست و تجزیه و تحلیل کنید. استراتژی هایی را که در حال کار هستند مشخص کنید.
نظرسنجی مشتریان
پیگیری فروش ، پیشرو ، بازدیدکنندگان به وب سایت شما ، درصد فروش تا برداشت.
شما با تحقیق در مورد بازارها ، رقابت و تعیین موقعیت منحصر به فرد خود ، در موقعیت بسیار بهتری برای تبلیغ و فروش محصول یا خدمات خود هستید.

با تعیین اهداف برای کمپین بازاریابی خود ، می توانید از طریق بررسی مداوم و ارزیابی نتایج ، بهتر بفهمید که آیا تلاش های شما نتیجه ای حاصل می کند یا خیر.

حتما از طرح خود به عنوان یک سند زنده استفاده کنید.

بازاریاب های موفق بطور مداوم وضعیت کمپین های خود را در برابر اهداف تعیین شده خود مرور می کنند.

این تضمین می کند پیشرفت مداوم در ابتکارات بازاریابی شما و کمک به برنامه ریزی های آینده است.

استراتژی و برنامه بازاریابی چیست؟

ده مؤلفه اصلی یک برنامه بازاریابی

آیا تنظیم دقیق مطالب بر برنامه بعدی بازاریابی شما تأثیر می گذارد؟ | سری دوم

آیا تنظیم دقیق مطالب بر برنامه بعدی بازاریابی شما تأثیر می گذارد؟ | سری اول

پنج ایده برای ایجاد یک برنامه بازاریابی

، ,های ,بازاریابی ,بازار ,محصول ,برنامه ,خود را ,می توانید ,چه چیزی ,در حال ,برنامه بازاریابی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


مطالب اینترنتی asemanskavir مرجع کنکور ایران تبلیغات پیامکی narvanfplus فناوری اطلاعات | وب | VPS | SSL پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی بهترین روش های مهاجرت به کانادا furnitsupply کتابخانه عمومی مرحوم علی بیگی نژاد